پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

خواص سنگها
سنگهای تزئینی
سنگهای قیمتی
تجارت جهانی سنگ
فن آوری های استخراج سنگها
حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ
پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
خرید پایان نامه کارشناسی معدن
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق

رفتن به سایت اصلی

پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

 

 

تعاریف

عبارت سنگهای تزئینی در برگیرنده تمام سنگهای طبیعی است که با استفاده از فن‌آوریهای خاص، قابل استخراج و پردازش بوده دارای مشخصات فنی و زیبایی شناختی لازم جهت به کار گرفته شدن در تمام انواع کاربردهای ساختمانی و صنعتی می باشند.این سنگها در بلوکهای بزرگ قابل استخراج بوده و عملکرد مکانیکی بسیار خوبی دارند، عموماً قابل صیقل هستند و از لحاظ رنگ، الگو و سایر ویژگیهای طبیعی دارای ارزش زیبایی شناختی بالایی هستند. ممکن است واژه ” تزیینی” با القای این تصویر که کاربرد اینگونه سنگها صرفاً به تزیینات و یا یادبودهای رومیزی محدود می شود، به نوعی گمراه کننده باشد. در واقع، کاربرد اینگونه سنگها بسیار گسترده‌تر و فراگیرتر از حوزه کاربردی قابل تصور برای واژه ” تزیینی” است. معادل انگلیسی عبارت ایتالیایی ” سنگ ابعادی” است.

 

عبارت اخیر شیواتر بوده و به طور گسترده در سطح بین المللی به کار رفته است. این عبارت تأکید بیشتری بر ابعاد خطی عناصر سنگی دارد، تا حجم آنها. توضیح بیشتر آنکه سنگها غالباً به شکل لوحها و محصولات نیمه تکمیل شده‌ای به کار می روند که در انها مساحت سطح از ضخامت بیشتر است.” سنگ طبیعی” عبارت رایج در کشور اسپانیا است که از معادل ایتالیایی این عبارت مناسب تر می باشد، چرا که بر منشأ طبیعی ماده تأکید دارد. سنگهای طبیعی موادی که بدون افزودن هیچگونه ماده خارجی مورد پردازش و تغییر شکل قرار می گیرند، حاصل می شوند. سنگهای صناعی عبارت از موادی هستند که با امتزاج نسبتهای خاصی از قطعات سنگهای طبیعی با مقادیر کمتری از سیمان یا رزین‌های صناعی ساخته می شوند.

 

همواره مواد موجود در بخش سنگ در سه گروه اصلی ” مرمریت”، “گرانیت”، و ” سایر سنگها” طبقه‌بندی  شده‌اند. این شیوه طبقه بندی تداعی کننده مجموعه واژگان استفاده شده توسط مؤسسه استاندارد ایتالیا (UNI) است که به گروه چهارمی تحت عنوان ” تراورتن ها ” قائل می باشند. امروزه تراورتن به عنوان طبقه‌ای مجزا شناسایی نمی شود، بلکه در تعریف ” مرمریت‌ها” قرار می گیرد. در سطح بین المللی، بر اساس واژگان انگلیسی سه گروه دیگر به گروه‌های قبلی اضافه می شود: ” سنگ آهکی”، ” ماسه سنگ” و “لوح سنگ”.

 

 

کلمات کلیدی:

خواص سنگها

سنگهای تزئینی

سنگهای قیمتی

تجارت جهانی سنگ

فن آوری های استخراج سنگها

حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ

 

 

 

فهرست مطالب

سنگهای تزئینی 1

تعاریف 3

تصویر 1. استفاده ساختاری از سنگ . (سن میشل دی موراتو، کورسیکا،‌فرانسه) 3

تصویر2. گرانیت یکنواخت 7

تصویر3. انواع ماسه سنگ و لوح سنگ 9

جدول. کاربردهای اصلی سنگ و درصد استفاده آنها در هر نوع کاربرد 9

خصوصیات کیفی سنگ‌ها 9

الف) امکان تهیه بلوک از سنگ مورد نظر 10

ب) امکان انجام پردازش 10

ج) ارزش زیبایی شناختی 11

تصویر4. ترکیب حاصل از عناصر مربعی شکل کواتزیت (آکادمیا) هر قطعه نسبتاً یکنواخت اما تأثیر بصری حاصل ناهمگن است. 14

تصویر5 . نمایش اسلب‌ها 14

تصویر6. سنگ جایگزین شده (سایه روشن‌تر) در این پل،‌ تغییر رنگ ماسه سنگ با گذشت سالیان را نشان می دهد. 18

گونه های تجاری 31

1- انواع تجاری 31

عملیات استخراج 36

استفاده و مواد کاربرد: 38

5- عملیات استخراج 38

واژگون سازی 41

برش و  قواره کردن بلوکها 41

5- بلوکها: حجم، شکل، ابعاد 42

3- انواع معادن 44

4- فن آوری های استخراج 45

پردازش سنگ 46

انواع محصولات سنگی نیمه تکمیل شده 47

اسلبهای نامنظم 49

نوار سنگها 49

سنگ ابعادی 50

بلوکهای توپر 51

باریکه  ها (لیستلها) 52

ماشین آلات و تجهیزات 52

واحد قواره کردن و برش بلوک 53

دستگاه غیر متحرک سیم الماسه 54

سطوح حاصل از فن آوریهای ابتکاری (آب جت، شعله جت): 62

طرح خلاصه ای از انواع پردازش سطحی و خصوصیات اصلی هر روش 63

حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ 67

ساختمان سازی به طور عام 68

تاسیسات شهری 70

صنعتگری و طراحی 72

تجارت سنگ: تولید سنگ برش نخورده 77

جغرافیای تولید 77

انواع سنگ 80

تجارت جهانی سنگ 81

گزارش کار بازدید کارخانه پرشین ماربل از سنگ‌های ساختمان: 83

مرحله اول: آماده سازی بلوک‌ها 84

مرحله دوم: برش بلوک‌ها … 85

مرحله سوم: صاف‌کاری سنگ و پرکردن ترک‌های باقی مانده … 86

مرحله چهارم:  صیقل دادن سنگ‌های برش شده … 86

مرحله پنجم : بریدن سنگ 88

 

 

 

  • شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات

    شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات معاملات غرری غرر و معاملات غرری معاملات غرری در فقه معاملات غرری در حقوق دانلود مقاله معاملات غرری اعتبار حدیث غرر شناسایی ارکان غرر نحوه ظهور غرر در معاملات بررسی فقهی…

  • بررسی شرایط و آثار انتقال مال موقوفه

    بررسی شرایط و آثار انتقال مال موقوفه مبانی وقف شرایط انتقال مال موقوفه آثار انتقال مال موقوفه تاریخچه وقف در ایران ماهیت حقوقی و اركان وقف شرایط بیع وقف آثار بیع وقف شرایط بیع مال موقوفه دانلود پایان نامه وقف…

  • پاورپوینت بررسی ارگونومی در منازل

    پاورپوینت بررسی ارگونومی در منازل پاورپوینت بررسی ارگونومی در منازل مسائل مورد بررسی در ارگونومی منازل طراحی و چیدمان آشپزخانه طراحی و چیدمان حمام و دستشویی طراحی و چیدمان اتاق خواب طراحی و چیدمان هال و پذیرایی طراحی و چیدمان…

  • بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه

    بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه ثمن در عقد بیع عقد بیع با ثمن شناور پایان نامه بیع با ثمن شناور عدم تعیین ثمن در بیع اعتبار بیع با ثمن شناور اعتبار بیع با ثمن شناور در فقه بیع…

  • نتایج نظرسنجی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

    نتایج نظرسنجی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان مراحل پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی…

  • اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه

    اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه عقود اذنیه شرط ضمنی اقسام شرط ضمانیه پایان نامه شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان در حقوق ایران مطالعه تطبیقی اقسام شرط ضمانی اقسام شرط…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

    پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری رضایت مشتری ارزش ویژه برند وفاداری به برند رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان رابطه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری مبانی نظری تبلیغات تجاری دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری پیشینه تبلیغات تجاری پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری ادبیات نظری تبلیغات تجاری فصل دوم پایان نامه تبلیغات تجاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری…

  • امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان های رویه ای پیامدمحور در آموزش پروش شهرستان ایوانغرب

    امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان های رویه ای پیامدمحور در آموزش پروش شهرستان ایوانغرب بودجه ریزی عملیاتی سازمان های رویه ای پیامدمحور آموزش پروش شهرستان ایوانغرب امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در…

  • بررسی سیستم عامل های ابری و ارائه راه حل هایی برای چالشهای پیش رو

    بررسی سیستم عامل های ابری و ارائه راه حل هایی برای چالشهای پیش رو سیستم عامل های ابری چالش های سیستم عامل های ابری راهکارهایی برای چالش های سیستم عامل های ابری پایان نامه چالش های سیستم عامل های ابری…