مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

مبانی نظری عملکرد کارکنان
دانلود مبانی نظری عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان
ادبیات نظری عملکرد کارکنان
فصل دوم پایان نامه عملکرد کارکنان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان
ادبیات و مبانی نظری عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

 

عملکرد مناسب و اثر بخش کارکنان یکی از کلیدهای موفقیت سازمان هاست، عملکرد خوب به معنی بهره وری، کیفیت، سود آوری و مشتری مداری است. به همین دلیل است که سازمان های موفق جهان، تلاش می کنند تا عوامل موثر بر عملکرد و رفتار کارکنان را شناسایی و مدیریت کنند و به این توفیق دست پیدا نمایند که با فراهم کردن این عوامل، بر عملکرد کارکنانشان ( هم از نظر میزان و هم از نظر کیفیت) بیفزایند

 

برخی از اندازه گیری های که اخیرا در بعضی کشورها و شرکت ها انجام شده نشان می دهد که هنوز ظرفیت بلااستفاده زیادی در منابع انسانی سازمان ها وجود دارد که می توان آنها را از طریق مدیریت عملکرد فعال کرد و به کار گرفت، برای مثال بر اساس اطلاعات مطرح شده در سی و پنجمین کنفرانس جهانی مدیریت منابع انسانی ( لیسبون 2004 ) فقط 17 در صد از کارکنان انگلیسی با استفاده از همه توان و ظرفیت های خود کار می کنند و یا بر اساس اطلاعات ارائه شده از موسسه نگرش سنجی گالوپ سالانه بیش از 382 میلیارد دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل می شود چرا که درصد قابل توجهی از کارکنان عملکردهای مطلوب ندارند و این عملکردها و رفتارهای نامطلوب و غیر رضایت بخش به کاهش بهره وری و کیفیت، از دست رفتن سهم بازار، دوباره کاری و اتلاف منابع و نارضایتی مشتریان و سایر ذینفعان می انجامد

 

علیرغم آنکه در سازمان های کشور ما، مطالعه علمی و قابل اتکائی در مورد عملکرد کارکنان انجام نشده است اما اطلاعات اجمالی در مورد روند بهره وری منابع انسانی حاکی از آن است که ظرفیتهای استفاده نشده زیادی در این حوزه وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد و به کار گرفت

تعریف مدیریت عملکرد

امروزه نقش منایع انسانی با تغییرات زیادی مواجه شده است. تمرکز استراتژی های این بخش به سمت استراتژی کلان سازمانی رفته و بعبارت دیگر استراتژی های منابع انسانی همسو با استراتژی های کلان شرکت شده است. لذا منابع انسانی تلاش می کند تا مدیریت عملکرد کارکنان را بهبود دهد. به آنها انگیزه می دهد تا در فرایند های برنامه ریزی و تصمیم گیری سازمان مشارکت داشته باشند.

 

همه فعالیت های اصلی منابع انسانی در راستای توسعه عملکرد مدیران و انگیزش کارکنان می باشد. می توان گفت که نقش منابع انسانی از ارزیابی به تسهیل کننده و توانمندساز و تبدیل به نقطه عطف سازمان در رقابت با دیگر سازمان ها شده است. فعالیت هایی مانند هدف گذاری، ارزیابی پیوسته پیشرفت کارکنان، دریافت بازخوردها، پیاده سازی برنامه های توسعه کارکنان و طراحی سیستم پاداش دهی از جمله وظایف مدیران عملکرد هستند.

 

فرایند مدیریت عملکرد کارکنان با ورود یک کارمند به سازمان شروع و با ترک سازمان پایان می یابد. مدیریت عملکرد یک سیستم نظام مند می باشد که عملکرد کلی سازمان با بهبود عملکرد افراد در یک چارچوب تیمی بهبود می یابد. همچنین ابزاری برای رسیدن به تعالی سازمانی، ایجاد ارتباطات موثر، تعریف نقش ها در چارچوب شایستگی مورد نیاز و تدوین معیارهای دست یافتنی می باشد.براساس تحقیقات آرمسترانگ و بارون (Armstrong and Baron, 1998)، مدیریت عملکرد یک رویکرد استراتژیک و یکپارچه است که برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز در سازمان، عملکرد را بهبود و قابلیت های تیمی و فردی را توسعه می دهد.

 

 

 

فرایند مدیریت عملکرد

اصطلاح مدیریت عملکرد کارکنان در ابتدای ۱۹۸۰، زمانی که برنامه های مدیریت کیفیت جامع برای دستیابی به استانداردها عالی و عملکرد کیفیت به اوج خود رسید، محبوب شد. ابزارایی مانند طراحی شغل، توسعه رهبری، آموزش و سیستم های پاداش دهی در چارچوب جامع جدید در کنار فرایند ارزیابی عملکرد سنتی توسعه یافت. مدیریت عملکرد یک فرایندی پیوسته است که بین سرپرستان و کارکنان در کل سال در جریان است. یک سیستم مدیریت عملکرد شامل بخش های زیر می شود:

 

تشریح صریح شغل و برنامه های عملکرد کارکنان.

گزینش افراد مناسب با بکارگیری یک فرایند گزینش مناسب.

شناسایی نیازها و استانداردهای عملکرد، اندازه گیری نتایح و بهره وری کلی.

مدیریت پیوسته ارزیابی عملکرد و دریافت بازخوردها در طول دوره.

شناسایی نیازهای آموزشی و توسعه ای با اندازه گیری نتایج بدست آمده.

اجرا برنامه های توسعه کارکنان.

برگزاری نشست های فصلی برای توسعه عملکرد و ارزیابی عملکرد کارکنان براساس برنامه های عملکرد.

طراحی سیستم های پاداش و جبران خدمت موثر برای شناسایی کارکنان برتر.

پشتیبانی از توسعه مسیر شغلی کارکنان.

درک علت ترک کارکنان و در نتیجه مدیریت خروج از سازمان.

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد کارکنان 13

چارچوب نظری عملکرد کارکنان

عملکرد

2-2-1)مقدمه52

2-2-2)ارزیابی عملکرد52

2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی56

2-2-4)مدیریت عملکرد57

2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد57

2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد58

2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد58

2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد58

2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد59

2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد59

2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد60

2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد62

2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد63

2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد64

2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد68

2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد68

2-2-17)انواع ارزیابی69

2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی71

2-2-19)فنون و روش های ارز یابی72

2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد79

2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد82

2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان82

2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد مناسب83

2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد85

2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد85

2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند86

2-2-27)فرایند بهبود عملکرد87

2-2-28)ارزیابی کارآمد87

2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد88

2-2-30)معرفی نرم افزارها89

 پیشینه پژوهش عملکرد کارکنان

2-2-1- تحقیقات داخلی

2-4- جمع بندی

منابع و مأخذ

6-1- منابع فارسی

6-2- منابع انگلیسی

 

  • پاورپوینت روش‌های تأمین مالی و تأثیر هر یک از آنها بر ثروت سهامداران

    پاورپوینت روش‌های تأمین مالی و تأثیر هر یک از آنها بر ثروت سهامداران دانلود پاورپوینت روش‌های تأمین مالی و تأثیر هر یک از آنها برثروت سهامداران ابزارهای تامین مالی روشهای تامین منابع مالی کوتاه مدت هزینه تامین مالی اهداف تامین…

  • بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها

    بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها خلاقیت نقاشی کودکان مشكلات عاطفی كودكان دانلود پایان نامه خلاقیت در نقاشی کودکان تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها دانلود پایان…

  • مبانی نظری میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش

    مبانی نظری میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش مبانی نظری ساختار سازمانی مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش…

  • پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی

    پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پاورپوینت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان مبانی نظری پلیس در کوهستان دانلود مبانی نظری پلیس در کوهستان دانلود پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان ادبیات نظری پلیس در کوهستان فصل دوم پایان نامه پلیس…

  • پرسشنامه بررسی عملکرد شرکت های اقماری در حوزه وصول مطالبات و ارایه راهکار

    پرسشنامه بررسی عملکرد شرکت های اقماری در حوزه وصول مطالبات و ارایه راهکار پرسشنامه وصول مطالبات پرسشنامه ارایه راهکار برای وصول مطالبات پرسشنامه عملکرد شرکت های اقماری در وصول مطالبات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عملکرد شرکت…

  • پاورپوینت طراحي پايگاه داده اي( فصل پ‍نجم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)

    پاورپوینت طراحي پايگاه داده اي( فصل پ‍نجم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت فصل پنجم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل پنجم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان طراحي پايگاه دادهاي پاورپوینت طراحي پايگاه دادهاي پاورپوینت فصل 5…

  • بررسی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش

    بررسی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش ابزار برش نانو پوشش نانو تکنولوژی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مکانیک دانلود پایان نامه سیستم…

  • داده کاوی و روشهای آن

    داده کاوی و روشهای آن روشهای داده کاوی انواع روشهای داده کاوی روشهای مختلف داده کاوی مقایسه روشهای داده کاوی طبقه بندی روشهای داده کاوی روش های داده کاوی چیست؟ تکنیک های داده کاوی تکنیک های داده کاوی چیست انواع…

  • مبانی نظری ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت

    مبانی نظری ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت مبانی نظری ERP پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت erp مبانی نظری عوامل موفقیت در پیاده سازی ERP مبانی نظری برنامه ریزی…