بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت بیمه
موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری در بیمه
عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه سامان
مقاله مدیریت ارتباط با مشتری
مقاله عوامل موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله رشته بیمه

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه سامان

 

 

 

 

 

چکیده: 

در دنیای رقابتی امروز، مشتری نقش کلیدی و مهمی در حفظ جایگاه و نهایتا بقای سازمان ها دارد. مدیریت ارتباط با مشتری یاری رسان سازمان ها در ایجاد ارتباط اثربخش با مشتریان است.

تحقیق حاضر به بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در شرکت های بیمه (و به طور موردی شرکت بیمه سامان) می پردازد. هدف از این تحقیق اندازه گیری عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری و شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت بیمه سامان در زمینه پیاده سازی CRM می باشد.

 

پس از انجام مطالعات مبانی نظری و مدل های مختلف، مدل 4 بعدی عوامل موفقیت در پیاده سازی CRM که دارای عوامل «تمرکز بر مشتریان کلیدی»، «سازماندهی متناسب»، «استفاده از مدیریت دانش» و «تکنولوژی» می باشد، انتخاب شد. روش به كار برده شده در این تحقیق از لحاظ هدف كاربردی و بر اساس نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی – تحلیلی می باشد که بدین منظور از روش پیمایشی برای توصیف متغیرهای تحقیق و تبیین روابط بین آن ها استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارشناسان، مدیران و معاونین مرکز بیمه سامان در شهر تهران است، از این تعداد جامعه آماری که 191 نفر بوده،128 نفر بر اساس فرمول کوکران در نظر گرفته شد و پرسشنامه بین آن ها توزیع گردید.

 

نتایج حاصل از آزمون های به کار گرفته شده آماری تی استیودنت و فریدمن برای رتبه بندی عوامل در این تحقیق نشان داد که شرکت بیمه سامان در دو مولفه تکنولوژی و مدیریت دانش وضعیت خوب و قابل قبولی داشته و دارای نقطه قوت است ولی در مولفه تمرکز بر مشتریان کلیدی به نسبت دو مولفه دیگر ضعیف تر عمل کرده است. همچنین وضعیت شرکت در مولفه سازماندهی متناسب نسبت به دیگر مولفه ها به صورت متوسط بوده است. به جاست که مسئولین ذیربط در حوزه تمرکز بر مشتریان کلیدی توجه بیشتری را مبذول بدارند، در غیراینصورت عملکرد ضعیف شرکت در این حوزه می تواند تلاش های دیگر بخش ها را تحت شعاع قرار داده و از اثربخشی آن ها بکاهد.

 

 

 

كلید واژه:

مدیریت ارتباط با مشتری

تمرکز بر مشتریان کلیدی

سازماندهی

مدیریت دانش

تکنولوژی

بیمه

 

  • پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

    پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی 181 اسلاید پاورپوینت پیام نور • در زمینه نفس و فرایند های…

  • مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

    مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم…

  • پروپوزال ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

    پروپوزال ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او شخصی سازی تبلیغات اینترنتی شخصی سازی تبلیغات شرکتها شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی مدلی برای شخصی سازی تبلیغات…

  • ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تكنولوژی ژئوتیوب

    ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تكنولوژی ژئوتیوب ژئو تیوب ژئوسینتتیك تكنولوژی ژئوتیوب احیای مناطق ساحلی حفاظت سواحل روش نوین ساخت دیوار ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از…

  • دانلود پایان نامه پوشش در اسلام

    دانلود پایان نامه پوشش در اسلام پوشش در ادیان الهی پوشش در آیات و روایات حجاب زن در قرآن مجید دانلود پروژه پوشش در اسلام پوشش در اسلام فلسفه پوشش در اسلام پوشش زن در اسلام پوشش مردان در اسلام…

  • طراحی میكروكنترلر AVR جهت اسكن (آپدیت شده)

    طراحی میكروكنترلر AVR جهت اسكن (آپدیت شده) دانلود پایان نامه رشته لكترونیك اسكن میكروكنترلر میكروكنترلر AVR طراحی میكروكنترلر AVR دانلود پایان نامه الكترونیک طراحی میكروكنترلر AVR جهت اسكن دانلود پروژه طراحی میكروكنترلر AVR جهت اسكن رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • بررسی ذینفعان فن بازار و مطالعات تطبیقی آن در جهان

    بررسی ذینفعان فن بازار و مطالعات تطبیقی آن در جهان تعریف فن بازار انواع فن بازار فن بازار در ایران ضرورت وجود فن بازار تفاوت فن بازار با سایر بازارها مدل های پیاده سازی فن بازار عوامل موثر بر موفقیت فن…

  • بررسی و امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده

    بررسی و امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده امکان سنجی استقرار ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی…

  • پایان نامه کشاورزی با عنوان تولید سیب زمینی در زمان طولانی

    پایان نامه کشاورزی با عنوان تولید سیب زمینی در زمان طولانی سیب زمینی تولید سیب زمینی تولید سیب زمینی در زمان طولانی دانلود پایان نامه تولید سیب زمینی تأثیرات آهك بر تولید سیب زمینی تأثیرات آبیاری قطره ای بر تولید…

  • پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه

    پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه اتوماسیون کتابخانه شرح موجودیتها کتابخانه شرح خطوط جریان کتابخانه نمودارجریان داده ها کتابخانه شرح درونی سیستم کتابخانه نمودارارتباط موجودیتها کتابخانه دانلود پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه سیستم…